Problem 3 gear. Ikke gearkassefejl

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
NecDk
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør 4. maj 2024 23:28
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Århus

Problem 3 gear. Ikke gearkassefejl

Indlæg af NecDk »

Købte en Lupo som den 5 i rækken, den havde/har problem med at ikke vil i 3 gear. Den skraller og går i nødprogram. Fint tænker jeg, starter med grundjustering,creep,og får sat ny gangsteller arm på, men stadigvæk problem. Så skifter jeg batteri for at være helt sikker før man giver op og skifter gearkasse. Men nej stadigvæk. Så nu er gearkassen skiftet og fandme om det ikke er præsic samme problem. Kun 3 gear. Så nu vil jeg høre hvad arm/slange/ventil/osv styrer 3 gear og gerne billeder af hvordan tryk/skifte/osv skal stå som styre at den kommer helt i 3 gear. Jeg er lige ved at gå til og hænge mig i vcds kablet snart.
383CI
Indlæg: 2121
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Problem 3 gear. Ikke gearkassefejl

Indlæg af 383CI »

Hvis du har haft 5 Lupoer og ikke rendt ind i netop det problem før, tror jeg du er ekstrem heldig.

Prøv at søge lidt på "knækket skiftergaffel" her på siden, det er et meget kendt problem, med meget få variationer, så det er med 98,887524% sikkerhed skiftegaflen der er knækket inde i gearkassen.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Besvar