Hejsa
Jeg har i går installeret en kobling fra Black Diamond. Jeg kan afbevise alle påstande om at det kun er den originale der kan bruges.
Lækker kvalitet, og det var et komplet sæt med leje og det helt.
Den passede 100% på, og den kunne grundindstille uden videre. Og ved I hvad. Det kører pisse godt.......................
Nu skal vi så se hvor langt den kan presses i forhold til originalen
Black Diamond kobling
Forumregler
Dette forum er IKKE beregnet til at stille spørgsmål i, men derimod til at dele erfaringer,
respekter venligst dette!
Dette forum er IKKE beregnet til at stille spørgsmål i, men derimod til at dele erfaringer,
respekter venligst dette!
Black Diamond kobling
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Re: Black Diamond kobling
Hejsa! Gammel tråd men jeg sparker lige ind alligevel! Har du fået presset den yderligere? Og hvordan har den kørt siden? Og hvilken stage er det iøvrigt? Lyder ellers godt!
Antracit blå perlemor Lupo 3L 2003
Chippet, FK gevindundervogn.
Original GTI Xenon lygter, und so weiter… De fleste kender nok vognen.
I vinterhi lige pt.
Softwareoptimering af ECU + TCU. Indkøring på eget Dynomet rullefelt. Kodning og justering af startspærre, nøgler og speedometer. Speciale i dieselteknik.
www.proboost.dk
Chippet, FK gevindundervogn.
Original GTI Xenon lygter, und so weiter… De fleste kender nok vognen.
I vinterhi lige pt.
Softwareoptimering af ECU + TCU. Indkøring på eget Dynomet rullefelt. Kodning og justering af startspærre, nøgler og speedometer. Speciale i dieselteknik.
www.proboost.dk
Re: Black Diamond kobling
Den virkede fint, men hvor langt den kan trækkes ved jeg ikke. Jeg solgte bilen ret kort tid efter.
Jeg har en anden A2 nu, hvor Skipper anbefalede en sachs performance kobling til, fordi den skulle have alt hvad den kunne trække. Jeg har ikke rullet den, men den er MEGET hurtigere end alt andet 3L jeg har set, og den fedter ikke det mindste. Kører helt som den almindelige ellers, men den holder alt hvad vi har kunnet hælde på den. Kan kun anbefales, men den er ikke gratis. Om gearkassen så kan holde, bliver nok næste udfordring.
Jeg har en anden A2 nu, hvor Skipper anbefalede en sachs performance kobling til, fordi den skulle have alt hvad den kunne trække. Jeg har ikke rullet den, men den er MEGET hurtigere end alt andet 3L jeg har set, og den fedter ikke det mindste. Kører helt som den almindelige ellers, men den holder alt hvad vi har kunnet hælde på den. Kan kun anbefales, men den er ikke gratis. Om gearkassen så kan holde, bliver nok næste udfordring.
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Re: Black Diamond kobling
Jeg er holdt op med at anbefale BD koblingerne. Hvad de rent faktisk kan holde af moment er lidt svingende, og det er bare ikke acceptabelt i min bog. Tag ikke fejl, det er skam en fin kobling, og stærkere end originalen, men Sachs Performance yder ens hver gang, og er ikke voldsomt meget dyrere. Derfor er det den jeg står bag fremadrettet.
Hvad bremser angår, skal man ikke tage fejl af BD, og dem anbefaler jeg stadigt. Der fås bedre, men ikke til prisen IMO, og nu er det jo ikke bane og rally biler vi kører i.
Hvad bremser angår, skal man ikke tage fejl af BD, og dem anbefaler jeg stadigt. Der fås bedre, men ikke til prisen IMO, og nu er det jo ikke bane og rally biler vi kører i.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
En rigtig C5'er kommer fra USA!