Jeg var forbi værkstedet for at få skiftet gearvælgeren i dag. Heldigvis på "garantien" fra forhandleren.
MEN, ved prøveturen opdagede mekanikeren at turboen sidder fast når den bliver varm.....han foreslår en udskiftning, da den sandsynligvis er sovset til i sod.
Kan det virkelig være rigtig at den skal skiftes til ca. 10.000 kroner?
Turboladeren sidder fast
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Turboladeren sidder fast
Hvis du kan få skiftet gearvælgeren på garantien, hvorfor kan du så ikke få skiftet turboen også?
Men start med at få lavet en fejludlæsning inden du ofrer 10 kilo..
Ring evt. til Per i Ålborg eller Classic Rebuild i Horsens se dette link.
viewtopic.php?f=22&t=28
Svar fra det gamle forum:
HamSjelv:
Hvis, såfremt i så fald mekanikeren virkelig har stillet den korrekte diagnose med en tilkokset turbolader, findes der andre billigere løsninger.
- Additiver til påfyldning i dieseltanken, og som kan opløse og fjerne koks i udstødningsystemet er een af dem. (Eks. produktet Bell-Add).
En 'pinetur' på motorvejen kan sikkert også gøre en del ved det
Fra Jesper / jp:
Man kan også adskille turboen og rense den i ultralyds bad.
men det kan da laves og kræver ikke nødvendigvis en udskiftning.
Annonce fra 5 maj 2010 i det gamle forum:
Har dog lidt tilbage til salg.
- Motorblok (uden bundkar).
- Starter
- Generator
- Turbo med manifold
- 2 sorte sæder og 1 sort bagsæde med airbag.
- Forbro i alu.
- Bagbro i jern.
- Styrtøj i forbro.
- Skold til over motor.
- VW logo til front hjelm.
- 2 seler.
- Koblingstrækker (den med kabel til kobling).
Det var vist det hele.
Giv et bud evt. pr. enkeltel
(e-mail rasmushans@forum.dk)
Men start med at få lavet en fejludlæsning inden du ofrer 10 kilo..
Ring evt. til Per i Ålborg eller Classic Rebuild i Horsens se dette link.
viewtopic.php?f=22&t=28
Svar fra det gamle forum:
HamSjelv:
Hvis, såfremt i så fald mekanikeren virkelig har stillet den korrekte diagnose med en tilkokset turbolader, findes der andre billigere løsninger.
- Additiver til påfyldning i dieseltanken, og som kan opløse og fjerne koks i udstødningsystemet er een af dem. (Eks. produktet Bell-Add).
En 'pinetur' på motorvejen kan sikkert også gøre en del ved det
Fra Jesper / jp:
Man kan også adskille turboen og rense den i ultralyds bad.
men det kan da laves og kræver ikke nødvendigvis en udskiftning.
Annonce fra 5 maj 2010 i det gamle forum:
Har dog lidt tilbage til salg.
- Motorblok (uden bundkar).
- Starter
- Generator
- Turbo med manifold
- 2 sorte sæder og 1 sort bagsæde med airbag.
- Forbro i alu.
- Bagbro i jern.
- Styrtøj i forbro.
- Skold til over motor.
- VW logo til front hjelm.
- 2 seler.
- Koblingstrækker (den med kabel til kobling).
Det var vist det hele.
Giv et bud evt. pr. enkeltel
(e-mail rasmushans@forum.dk)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: Turboladeren sidder fast
Mange tak. Historien med "garanti" og gearvælger strækker sig tilbage fra jeg købte bilen brugt hos Houlberg og Wittrup, der absolut ingen forstand har på LUPO og gør alt hvad de kan for at slippe med så lille regning som muligt. Bilen var pæn og ren, men havde 8 store fejl ved FDM testen, som en professionel forhandler skal fange inden han sælger en bil videre.
Heldigvis har jeg med FDM i ryggen fået Houlberg og Wiitrup til at betale udskiftning af gearvælger, da der har været fejl på den tre gange siden købet. Dette naturligvis selv om de seks måneders garanti er udløbet - det er nemlig en ren reklamation.
Jeg tager en snak med Classic Rebuild i Horsens.
Heldigvis har jeg med FDM i ryggen fået Houlberg og Wiitrup til at betale udskiftning af gearvælger, da der har været fejl på den tre gange siden købet. Dette naturligvis selv om de seks måneders garanti er udløbet - det er nemlig en ren reklamation.
Jeg tager en snak med Classic Rebuild i Horsens.
Re: Turboladeren sidder fast
Classic Rebuild kørte en tester og en tur. Ingen fejl på turbo
Så falsk alarm - tilsætter nok lidt Bell-Add fremover.
Så falsk alarm - tilsætter nok lidt Bell-Add fremover.