Problem med grundjust.

Alt vedrørende teknikken på 3L
SvenP
Indlæg: 59
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 18:34
Geografisk sted: Ejby Fyn

Problem med grundjust.

Indlæg af SvenP »

Efter koblingsskift, kørte jeg grundjust, der aldrig blev færdig med pkt 19.
Nu har jeg et problem der ligner Eriks, fra tidligere indlæg. Så snart jeg sætter tænding på, trækkes koblingen. Jeg har lader på og kan holde spændingen over 12V, originalt kabel. Har korrekt mængde olie på. Hvad skal jeg prøve nu?

Mvh. Sven
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Problem med grundjust.

Indlæg af sussi »

Mon ikke løsningen er givet i det indlæg du henviser til:
viewtopic.php?f=13&t=3037
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
SvenP
Indlæg: 59
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 18:34
Geografisk sted: Ejby Fyn

Re: Problem med grundjust.

Indlæg af SvenP »

Det tror jeg ikke. Spændingen ligger kun lige over 12V. Efetr at have rodet lidt mere, har jeg opdaget at den ikke skifter gear som den skal. Når jeg vælger R, finder den det. Når jeg vælger N finder den det nogen gange. Nrå jeg vælger E, hugger den bare i gangstelleren, men bliver aldtrig færdig. Det er så måske derfor den ikke slipper koblingen.

Mvh. Sven
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Problem med grundjust.

Indlæg af Thore J »

Sussi kan udmærket (højst sandsynligt) have ret...
Jeg pegede heller ikke på at det var ladespændingen som nødvendigvis var årsagen - jeg spurgte blot det ;)

Dette burde virke..
- Pil ledningerne af batteriet af
- kortslut/hold dem sammen i ca. 30 sek.
- monter på batteriet igen..
- slut laderen til og tænd den..
- start grundjustering (uden justering af kobling - af indlysende årsager)
... husk at sætte gearvælgeren over i tiptronicsporet!
- og følg guiden/instruktionerne..

.
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
SvenP
Indlæg: 59
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 18:34
Geografisk sted: Ejby Fyn

Re: Problem med grundjust.

Indlæg af SvenP »

Har nulavet grundjustering et par gange, hver gang er det endt i at pkt 19 ikke bliver færdig. Jeg har konkluderet at jeg må have dummet mig undervejs. Så når jeg får tid må gearkassen af igen.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Problem med grundjust.

Indlæg af Thore J »

Har du kontrolleret montering af gangsteller, gangstellerarm m.m.. inden du afmonterer gearkassen igen?
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Sv: Problem med grundjust.

Indlæg af VAGtech.dk »

Pkt 19??

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Sv: Problem med grundjust.

Indlæg af sussi »

VAGtech.dk skrev:Pkt 19??
I denne guide :geek:
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
SvenP
Indlæg: 59
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 18:34
Geografisk sted: Ejby Fyn

Re: Problem med grundjust.

Indlæg af SvenP »

Ja gangstellerarm er kontrolleret. Med pkt. 19 mener jeg sidste pkt. i grundjusteringen, hvor jeg starter bilen, og VCDS skriver bare searching men bliver aldrig færdig, det er så vidt jeg har forstået, koblingspunktet den prøver at finde. Jeg får ingen fejlkoder.

Mvh. Sven
SvenP
Indlæg: 59
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 18:34
Geografisk sted: Ejby Fyn

Re: Problem med grundjust.

Indlæg af SvenP »

Efter at have rodet lidt mere, kunna jeg godt tænke mig at vide hvor lang vandringen skal være på koblingskablet fra 1,85V til 3.8V

Mvh. Sven
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Problem med grundjust.

Indlæg af Kim B Olesen »

Hvad mener du lige nøjagtigt ? altså i mm eller hvad ?

Det kunne godt lyde som om den ikke kunne koble helt ud/til - hvad siger den af værdier ? når den både de 1,85 og 3,8 ?
SvenP
Indlæg: 59
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 18:34
Geografisk sted: Ejby Fyn

Re: Problem med grundjust.

Indlæg af SvenP »

Ja VCDS kan vise begge værdier, men jeg synes ikke vandringen af kablet er ret lang. Hvor langt skal det normalt bevæge sig?

Mvh. Sven
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Problem med grundjust.

Indlæg af Kim B Olesen »

Ok - ikke så langt - måske 2-3 cm ;) Men hvis den kan vise begge værdier tror jeg det passer - kører den rimeligt hurtigt fra den ene yderposition til den anden ?
SvenP
Indlæg: 59
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 18:34
Geografisk sted: Ejby Fyn

Re: Problem med grundjust.

Indlæg af SvenP »

Ja, hvis det kun er 2-3mm, går det ret hurtigt. Men det er da godt nok ikke langt den bevæger sig for at koble ud.

Mvh. Sven
SvenP
Indlæg: 59
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 18:34
Geografisk sted: Ejby Fyn

Re: Problem med grundjust.

Indlæg af SvenP »

Pis, der fik jeg vist svaret for hurtigt. 2-3 cm synes jeg ikke den bevæger sig.

Mvh. Sven
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Problem med grundjust.

Indlæg af Kim B Olesen »

Nu er det lidt svært ene mand :lol: Men jeg har lige været ude og prøve med en pind på bremsen og en lampe ;) men jeg synes i hvert fald armen bevæger sig de 2-3 cm - hvis ikke mere :)
Du er sikker på at koblingsaktuatoren sidder som den skal, og ikke sidder og vipper eller noget - hvis du tager ved armen og trækker koblingen hvordan går den så ? Du skal have rigtigt godt ved - og hvis der er oliefyr eller a/c på er det næsten umuligt :?
SvenP
Indlæg: 59
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 18:34
Geografisk sted: Ejby Fyn

Re: Sv: Problem med grundjust.

Indlæg af SvenP »

jeg har kigget igen og selve vandringen er ok. men jeg er usikker på om den foregår det rigtige sted. når jeg har justeret koblingen til 1,85v og trådt på bremsen falder den ikke tilbage til samme værdi. men måske 1,93v eller der omkring. som om koblingen ikke trækker langt nok tilbage.
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Problem med grundjust.

Indlæg af Kim B Olesen »

Så er der vist godt nok et eller andet der er tosset :( Den skal vende tilbage til samme tal igen, det kan godt tage et par sekunder eller fem på min, men den rammer altid det samme - eller 2 fra (viser åbenbart ikke lige tal) ;)
SvenP
Indlæg: 59
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 18:34
Geografisk sted: Ejby Fyn

Re: Problem med grundjust.

Indlæg af SvenP »

Nu har jeg igen haft tid til bilen. Problemet er måske løst, idet jeg fandt ud af at koblingsjusteringen, blev drejet helt ud af gevindet. Jeg har nu lagt et par skiver ind, og den holder nu justeringen. Men ved grundjusteringen rendte jeg derefter ind i fejlkode 12, og løb derfor ind i tidsproblemer.
Jeg har læst vejledningen til justering af skiftearmen, og der indgår at man skal trække gerkassen i frigear manuelt. Men hvor er frigear?

Mvh. Sven
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Problem med grundjust.

Indlæg af Vyffe »

Når du kan skubbe bilen :mrgreen:

Prøv dig frem :)
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Besvar