Problem med grundjust.
Problem med grundjust.
Efter koblingsskift, kørte jeg grundjust, der aldrig blev færdig med pkt 19.
Nu har jeg et problem der ligner Eriks, fra tidligere indlæg. Så snart jeg sætter tænding på, trækkes koblingen. Jeg har lader på og kan holde spændingen over 12V, originalt kabel. Har korrekt mængde olie på. Hvad skal jeg prøve nu?
Mvh. Sven
Nu har jeg et problem der ligner Eriks, fra tidligere indlæg. Så snart jeg sætter tænding på, trækkes koblingen. Jeg har lader på og kan holde spændingen over 12V, originalt kabel. Har korrekt mængde olie på. Hvad skal jeg prøve nu?
Mvh. Sven
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Problem med grundjust.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: Problem med grundjust.
Det tror jeg ikke. Spændingen ligger kun lige over 12V. Efetr at have rodet lidt mere, har jeg opdaget at den ikke skifter gear som den skal. Når jeg vælger R, finder den det. Når jeg vælger N finder den det nogen gange. Nrå jeg vælger E, hugger den bare i gangstelleren, men bliver aldtrig færdig. Det er så måske derfor den ikke slipper koblingen.
Mvh. Sven
Mvh. Sven
Re: Problem med grundjust.
Sussi kan udmærket (højst sandsynligt) have ret...
Jeg pegede heller ikke på at det var ladespændingen som nødvendigvis var årsagen - jeg spurgte blot det
Dette burde virke..
- Pil ledningerne af batteriet af
- kortslut/hold dem sammen i ca. 30 sek.
- monter på batteriet igen..
- slut laderen til og tænd den..
- start grundjustering (uden justering af kobling - af indlysende årsager)
... husk at sætte gearvælgeren over i tiptronicsporet!
- og følg guiden/instruktionerne..
.
Jeg pegede heller ikke på at det var ladespændingen som nødvendigvis var årsagen - jeg spurgte blot det
Dette burde virke..
- Pil ledningerne af batteriet af
- kortslut/hold dem sammen i ca. 30 sek.
- monter på batteriet igen..
- slut laderen til og tænd den..
- start grundjustering (uden justering af kobling - af indlysende årsager)
... husk at sætte gearvælgeren over i tiptronicsporet!
- og følg guiden/instruktionerne..
.
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Re: Problem med grundjust.
Har nulavet grundjustering et par gange, hver gang er det endt i at pkt 19 ikke bliver færdig. Jeg har konkluderet at jeg må have dummet mig undervejs. Så når jeg får tid må gearkassen af igen.
Re: Problem med grundjust.
Har du kontrolleret montering af gangsteller, gangstellerarm m.m.. inden du afmonterer gearkassen igen?
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: Sv: Problem med grundjust.
Pkt 19??
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Sv: Problem med grundjust.
I denne guideVAGtech.dk skrev:Pkt 19??
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: Problem med grundjust.
Ja gangstellerarm er kontrolleret. Med pkt. 19 mener jeg sidste pkt. i grundjusteringen, hvor jeg starter bilen, og VCDS skriver bare searching men bliver aldrig færdig, det er så vidt jeg har forstået, koblingspunktet den prøver at finde. Jeg får ingen fejlkoder.
Mvh. Sven
Mvh. Sven
Re: Problem med grundjust.
Efter at have rodet lidt mere, kunna jeg godt tænke mig at vide hvor lang vandringen skal være på koblingskablet fra 1,85V til 3.8V
Mvh. Sven
Mvh. Sven
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Problem med grundjust.
Hvad mener du lige nøjagtigt ? altså i mm eller hvad ?
Det kunne godt lyde som om den ikke kunne koble helt ud/til - hvad siger den af værdier ? når den både de 1,85 og 3,8 ?
Det kunne godt lyde som om den ikke kunne koble helt ud/til - hvad siger den af værdier ? når den både de 1,85 og 3,8 ?
Re: Problem med grundjust.
Ja VCDS kan vise begge værdier, men jeg synes ikke vandringen af kablet er ret lang. Hvor langt skal det normalt bevæge sig?
Mvh. Sven
Mvh. Sven
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Problem med grundjust.
Ok - ikke så langt - måske 2-3 cm Men hvis den kan vise begge værdier tror jeg det passer - kører den rimeligt hurtigt fra den ene yderposition til den anden ?
Re: Problem med grundjust.
Ja, hvis det kun er 2-3mm, går det ret hurtigt. Men det er da godt nok ikke langt den bevæger sig for at koble ud.
Mvh. Sven
Mvh. Sven
Re: Problem med grundjust.
Pis, der fik jeg vist svaret for hurtigt. 2-3 cm synes jeg ikke den bevæger sig.
Mvh. Sven
Mvh. Sven
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Problem med grundjust.
Nu er det lidt svært ene mand Men jeg har lige været ude og prøve med en pind på bremsen og en lampe men jeg synes i hvert fald armen bevæger sig de 2-3 cm - hvis ikke mere
Du er sikker på at koblingsaktuatoren sidder som den skal, og ikke sidder og vipper eller noget - hvis du tager ved armen og trækker koblingen hvordan går den så ? Du skal have rigtigt godt ved - og hvis der er oliefyr eller a/c på er det næsten umuligt
Du er sikker på at koblingsaktuatoren sidder som den skal, og ikke sidder og vipper eller noget - hvis du tager ved armen og trækker koblingen hvordan går den så ? Du skal have rigtigt godt ved - og hvis der er oliefyr eller a/c på er det næsten umuligt
Re: Sv: Problem med grundjust.
jeg har kigget igen og selve vandringen er ok. men jeg er usikker på om den foregår det rigtige sted. når jeg har justeret koblingen til 1,85v og trådt på bremsen falder den ikke tilbage til samme værdi. men måske 1,93v eller der omkring. som om koblingen ikke trækker langt nok tilbage.
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Problem med grundjust.
Så er der vist godt nok et eller andet der er tosset Den skal vende tilbage til samme tal igen, det kan godt tage et par sekunder eller fem på min, men den rammer altid det samme - eller 2 fra (viser åbenbart ikke lige tal)
Re: Problem med grundjust.
Nu har jeg igen haft tid til bilen. Problemet er måske løst, idet jeg fandt ud af at koblingsjusteringen, blev drejet helt ud af gevindet. Jeg har nu lagt et par skiver ind, og den holder nu justeringen. Men ved grundjusteringen rendte jeg derefter ind i fejlkode 12, og løb derfor ind i tidsproblemer.
Jeg har læst vejledningen til justering af skiftearmen, og der indgår at man skal trække gerkassen i frigear manuelt. Men hvor er frigear?
Mvh. Sven
Jeg har læst vejledningen til justering af skiftearmen, og der indgår at man skal trække gerkassen i frigear manuelt. Men hvor er frigear?
Mvh. Sven
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Problem med grundjust.
Når du kan skubbe bilen
Prøv dig frem
Prøv dig frem
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km