Det er ikke gearkassen du skal kontrollere olie på når den låser i gear - det er hydrauliksystemet !!! Hvad er det for noget olie du har fået fat i - skriv det lige herinde så det er helt sikkert det ikke er det forkerte
Guiden til at kontrollere hydraulikolien er som følger !
Start med at kontrollere at systemet virker.
Dette gøres når bilen har stået stille i ca. et døgn eller mere.
Åbn højre fordør.
Læn dig ind over sæderne og udløs frontklappen.
Sæt ikke tændingsnøglen i.
Åbn klappen og mærk dig oliestanden i beholderen.
Åbn nu venstre fordør, og kontroller at beholderen bliver næsten tømt for olie i takt med at pumpen kører.
Kontrol af trykklokke/trykkugle:
Tag stikket af (alternativt afmonter pluspolen på batteriet).
Advarsel fra KaKa, skru nu det mørkegrønne låg af hydraulikbeholderen.
Drej trykkuglen løs (3 omgange), vent til olien er løbet retur i beholderen, skru den helt af og ryst den, hvis det skvulper inde i den, er den defekt. Den kan dog også være defekt/træt selv om den ikke skvulper, men hvis den gør det, er det et sikkert tegn på at den er defekt.
HUSK DEN RIGTIGE OLIE
Den 'forbedrede' udgave af G002000 hedder G004000M2. Skal det være direkte fra olieproducenten er G004000M2
formodentlig en Pentosin CHF 202 (
http://www.pentosin.de) Ca. 112kr. pr. ltr. (2009 pris)
Regn IKKE med vw ved hvad den rigtige olie er.
Jesper/JEV har lavet denne guide til kontrol af hydraulikolie:
1. tag tændingen fra og luk døre.
2. afmonter stikket ved pumpen (luk IKKE dørene op nu, og sæt IKKE tænding på bilen)
alternativt afmonter + polen på batteriet.
Advarsel fra KaKa, skru nu det mørkegrønne låg af hydraulikbeholderen.
3. løsn trykklokken ca. 3 omgange mod uret, til den bliver løs og spænd den igen.
7. fyld hydraulikolie på, op til 2mm under dækslet.
8. sæt stikket på og åbn døren.
Her er et billede af trykkuglen og det grønne låg du skal løsne
download/file.php?id=8