Kan ikke færdig gøre grundjustering

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
rasmushjensen
Indlæg: 13
Tilmeldt: lør 2. okt 2010 19:27
Geografisk sted: Haverslev, 9610 Nørager

Kan ikke færdig gøre grundjustering

Indlæg af rasmushjensen »

Jeg har et problem, med grundjustering af mit gearskifte, den køre hele remsen igennem lige til punkt 28, der bliver den ved med at skrive searching, og der sker bare ikke mere. den melder også fejl 01126 i vcds, det er noget med fejl i signal fra motor omdrejningssensor, den er imidligertidig også testet, og bør ikke fejle noget. Der skal lige siges bilen har kørt næsten fejl frit lige til den skulle grundjusteres, der har været et par gange hvor en lige som har stået mellem 2 gear, og derfor ikke ville køre og heller ikke slukke i P, så skulle den bare stoppes med nøglen og startes igen, derefter var den køreklar.
Er der nogle der kan hjælpe en Lupo mand i nød :(
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4989
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: Kan ikke færdig gøre grundjustering

Indlæg af KMDTHY »

Er den fejlkø tom når du starter grundjusteringen.... der må ingen fejl være.....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Kan ikke færdig gøre grundjustering

Indlæg af 383CI »

Næsten fejlfrit?
Hvor langt har bilen kørt?
Er der sunget hele sangen om problemer med bilens gear?

Fejlen kunne tyde på et slidt og træls føringshorn til udrykker lejet, specielt hvis den af og til har koblet "træls" eller hængt.
Hvad siger koblingsværdien?
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
rasmushjensen
Indlæg: 13
Tilmeldt: lør 2. okt 2010 19:27
Geografisk sted: Haverslev, 9610 Nørager

Re: Kan ikke færdig gøre grundjustering

Indlæg af rasmushjensen »

når jeg sletter den ene fejl fra omdr-sensor er den tom for fejl. med den kommer tilbage, bilen har kørt 107000km. koblingsværdien er 1,86. Jeg har lige skiftet motorolie, samt gear olie her mellen jul og nyt år, det der undre mig er den har kørt lige til jeg ville lave grundjustering. jeg har fået hjælp fra Vegger autohandel, de laver en del 3L, men har ikke kunne finde fejle indtil nu.
rasmushjensen
Indlæg: 13
Tilmeldt: lør 2. okt 2010 19:27
Geografisk sted: Haverslev, 9610 Nørager

Re: Kan ikke færdig gøre grundjustering

Indlæg af rasmushjensen »

Så kom den ud og køre, bare ikke ordenligt, den skriver stadig fejl 01126 (motoromdrejningssignal, signal urealistisk) men kun i styring til automatiken, ikke i elektroniken til motor, Himmerland autoteknik i Vegger har på en eller anden måde snydt sådan at den kan køre, men den kobler først ved når den når ca 1400 omdr, den kan stadig ikke gennemføre en en alm grundjustering (stopper ved punkt 28), er der nogle der kan fortælle hvordan man kan snyde den så den kan køre, og hvor elektronikken til automatiken får sit signal fra til motoromdrejningssignal, om det kommer fra elektroniken til motor eller hvor. Der er prøvet med en ny omdr. føler både i motor samt i gearkasse, dog uden ændring.
rasmushjensen
Indlæg: 13
Tilmeldt: lør 2. okt 2010 19:27
Geografisk sted: Haverslev, 9610 Nørager

Re: Kan ikke færdig gøre grundjustering

Indlæg af rasmushjensen »

Glemte lige. den kan ikke starte i STOP, kun i N. pga, den ikke er grundjusteret på den rigtige måde.
Clayton
Indlæg: 373
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 21:05
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Kan ikke færdig gøre grundjustering

Indlæg af Clayton »

Du skriver ikke du har skiftet hydraulikolie, stang, kugle O-ringe, split m.m. ??? er det rigtigt!? så er det bare at komme igang :-)
Hader FB :roll:
rasmushjensen
Indlæg: 13
Tilmeldt: lør 2. okt 2010 19:27
Geografisk sted: Haverslev, 9610 Nørager

Re: Kan ikke færdig gøre grundjustering

Indlæg af rasmushjensen »

Alt er set efter eller skiftet, hydraulikolie, gearolie, motorolie, ingen slør hverken i kugler eller stænger ved gangsteller. men fejlen med motoromdrejningssensor, kan bare ikke løses, det der undre mig er bare at det kun er elektroniken til automatiken og ikke motorelektroniken der har den fejl. :?
gråben
Indlæg: 10
Tilmeldt: man 5. jul 2010 09:56
Geografisk sted: Sverige

Re: Kan ikke færdig gøre grundjustering

Indlæg af gråben »

Det skulle kunna vara varvtalssensorn på växellådan också, den som sitter vid kopplingscylindern. Om den är dålig så stannar programmet på "searching".
Besvar